onsdag, september 23, 2009

Simon och Thomas, ni skulle bara veta!

Jag är en hopplös sucker för inredning och stil, särskilt när min kollega idag satte igång inredningstankarna hos mig igen.
Jag får sällan ro i det jag inreder utan gillar att vara ombytlig och man skulle kunna tro att jag vid 22 års ålder lärt mig att inte spendera några stora summor på saker och ting med tanke på att de ändå åker ner i källaren igen efter ett par månader.

Nåja, lite fason på min inrednings-shopping-budget har jag väl åstadkommit, men annars är jag helt lost. Sen jag flyttade hemifrån har jag varit snudd på att övertrassera inredningbudgeten var månad om det inte varit för mitt förnuft som slagit knut på sedlarna.

Men nu är har min kära kollega satt geriller i mitt huvud att gardinerna ska bytas ut (åtminstone i sovrummet). Skulle jag byta dom, kan ju lika bra överkastet bytas, och om det ändå ska köpas ett nytt vore det inte helt fel med lite nya accessoarer á la ljusstakar och belysning samt några snygga ramar.

Jag tror faktiskt mitt begynnande magont beror på min storstilade satsning då jag vet att jag i slutändan kommer tappa intresset och istället inrikta mig på en annan stil. Nåväl, det är värt ett försök.
Framför mig ser jag ett sovrum som är indisk-inspirerat med lila, orange och guld ackopanjerat av mörka träslag. Det kan nog bli nått det ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar