lördag, april 25, 2009

Sugen?


Jag: Hej, var är du?

Hanna: Jag är ute och rider.

Jag: Ahaa.

Hanna: Ja, vi har nyss galopperat i
havet nere vid Klagshamn.

Så ridsugen jag plötsligt blev, ibland kan jag sakna hästarna och ridningen nått så infernaliskt och inte mycket bättre blir det när vädret är så kollosalt fint hela tiden. Sådana dagar ska spenderas i stallet eller på hästryggen, så är det bara.
Men så kommer verkligheten ikapp en, jag har inte råd med någon häst nu, jag har en lägenhet och ett jobb, och strax tillkommer en hund också. Det får allt räcka. Ovanpå allt får jag hosta upp mitt körkort själv också. Tyck synd om mig?


Stort grattis till Anneli och hennes musslan som blev näst bästa valp på utställningen uppe i Jönköping idag!
(Inom sinom tid ska jag förhoppningsvis göra henne sällskap i ringen
med mitt lilla knytte).

Sängen kallar, det känns så iallafall, eller så är det glaset vin på tom mage som talar. Oavsett vad så står en tidig morgon på schemat imorgon, åskådare åt hunduställningen i Skanör är vad som står på schemat. Efteråt blir det jobb 14-20:30 and then ... Hannadejt! Som jag saknat tramsen, fastän det inte var längesen vi sågs, men så är det.


Nattifnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar