tisdag, april 28, 2009

Tre steg framåt

Tydligen räcker det med sex timmars sömn och man ska absolut inte ligga och dra sig i sängen. Sängen är till för att sova i och inte ligga och dra sig eller ligga och grubbla. - Hört från Malou's morgonprogram Efter Tio idag, som sagt, ibland är det väldig stiltjé på jobbet och vem berikar då inte ens morgon om inte Malou von Siwers.


En annan nyhet som dök upp för mig idag är att jag är inte den usla föraren som jag tror jag är; jag är både samlad och uppmärksam. Jag är så samlad och uppmärksam att jag till och med vågat boka halkprovet som går av stapeln i slutet på maj. Förstår ni min lycka?

Någonstans inom mig tänds ett litet hopp om att även jag ska kunna lägga legitimationen på hyllan och en dag stolt kunna pressa upp ett körkort i huvudet på vederbörande.


På tredje plats två roliga saker;


  1. Det är varmt, nästan äckligt varmt. Eller snarare kusligt varmt ute, nästan som om sommaren redan var över och vi var inne på slutspurten. Någon mer än jag som börjat fundera på om april är det nya augusti?

  2. Hanna kommer över ikväll på pizza och ett DHW-avsnitt.

1 kommentar:

  1. Heja heja! Halkan är ju jättekul! Det kommer du att klara galant :) /Musselägaren som tog sin lapp på tredje försöket,ha ha :D Den som väntar på något gott...

    SvaraRadera