fredag, april 24, 2009

Väntan är aldrig så lång som i väntans tider

När jag var 15 år bestämde jag mig för at jag skulle tatuera mig. Motivet var självklart, en svart Ferrarihäst, som skulle placeras på överarmen.
Värderingarna förändrades, men aldrig motivet, dock flyttade hästen ner från armen till vaden och en kall februarieftermiddag i år blev den äntligen av.


Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Till mitt stundande valpköp. Första gången jag kom i kontakt med en norwichterrier var när jag träffade lilla Nelson på stallet för säkert tre år sedan. Jag föll pladask, stenhårt, för den underbara lilla varelsen med små pigga ögon och insåg att om jag i framtiden skulle skaffa hund skulle det bli en liten Nelson.

När det kom på tal om att jag skulle flytta hemifrån och min älskade katt Bullen inte skulle följa med började tankarna på hund dyka upp igen. Det är mina pengar, min lägenhet och mitt liv, ingen kan längre bestämma om jag ska ha hund eller inte.

Sagt och gjort, sökandet efter den perfekta valpen började. Lite knackigt till en början med med Annelis fantastiska kunskap och hjälp, lyckades vi leta rätt på en alldeles extraordinär kennel. Av det intrycket jag har fått är detta en kennel som verkligen satsar på att leverera och att de är mycket måna om sina hundar, vilket är prio ett.
Titta gärna in på deras hemsida; Kennel Villa Ekbacken.
Där syns också föräldrarna till min blivande valp.



Håll nu en tumme för att allt ska gå bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar