torsdag, maj 14, 2009

En riktig kanondag!

Jag kan bara samanfatta denna dagen i ett ord; sweet.
Först jobbet som var ganska snabbt avklarat, sen in om ICA på vägen hem för att handla det sista till kvällens middag när Annas och hennes hund skulle komma över.

Kvickt hem i racerfart och slänga in två maskiner tvätt som fick torka i lägenheten medan jag lagade maten och dukade fram. Sen kom Stina och plockade upp mig för färden mot hästarna, som jag saknar oerhört måste jag erkänna.
Det var gudomligt skönt att få pussa på en varm mule
och klia lite bakom ett mjukt öra igen.

Tyvärr är underbart kort så det dröjde inte länge igen förrän jag stod hemma i min hall igen och in kommer Anna och hennes "lilla" svarta Hjalmar insusande, som alltid får en på gott humör.
Efter mumsat i oss maten stack vi till dagens sista stopp, agilitybanan nere på brukshundsklubben där Hjalmar fick ta ut all sin energi och leka med kompisarna.
Jag och Anna fick dessutom en rätt bra syn över lydnadsområdet där en hottie tränade sin schäfer, finns det något sexigare än en man som kan hantera ett djur på ett ödmjukt men bestämt sätt?

8 kommentarer:

  1. Jooooooo.....typ några rader nedanför mig. Jag fick nästan panik! :O

    Förresten finns det en fux som gärna...hrrrmmm....låter sig pysslas med om du vill hänga på nångång.

    Hoppas att allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, brukshundklubben kanske blir ditt nya "hängställe" sen när du får din puppy då ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, erkänn, du ropade glatt "hej" till henne sen satt ni och smalltalkade er igenom hela konserten. *s*
    O jag åker gärna med ner till den förvuxna ponnyn någon dag, bara säg till när du vill ha sällskap i den röda faran. ^^

    SvaraRadera
  4. På den brukshundsklubben som ligger vid Sibbarb, det är väl Malmö Brukshundsklubb den heter?
    Ooh, där var en sån heting alltså, jag blev nästan knäsvag och var oerhört tacksam att det inte var jag som skulle löpa runt agilitybanan för då hade jag sjunkit ihop i en liten pöl. (A)

    Hur går det med Wiljans träning och tävling? :)

    SvaraRadera
  5. Jaa det e Malmö brukshundklubb då :) Haha Linnéa snart e det kanske du som ändå springer runt på banan med din lille gangster bland alla hetingar :D Jodå vi har inte tävlat på ett tag nu men jag tränar apportering på Malmö viltvårdsförening. Går väl lite si sådär hon e ingen direkt jakthund även ifall hon ser ut som det :) Men gör det mest för aktivering o hon älskar ju o få träna o komma ut så. Vi får se vad framtiden säger om henne. Hon e ju trots allt 4år snart så får skola om henne totalt om vi ska tävla i nåt annat nu. Men jag väntar ju bara på tillfälle o skaffa en lillasyster till henne. Vi får se :) När kommer din??

    SvaraRadera
  6. Japp, mitt mål är att kvala in till den åtråvärda kategorin "Mest hängivna brukshundsklubbare 2009", vilket innebär att jag som ligger lite efter med sent hundköp måste anstränga mig till 210 procent för att lyckas!
    Jag vill, jag kan och jag ska bli ett riktigt orginal nere på klubben (ja Anneli, du har all rätt att skämmas i min närvaro i fortsättningen). *s*

    SvaraRadera
  7. Skojar du?!
    Jag var på väg att kidnappa en liten Papillon bara för att visa gänget var skåpet ska stå. ;-)
    Jag tycker du och jag Sally kan skaffa vappis samtidigt, min anländer troligtvis i september om allt går som planerat. Så kan vi bolla idéer medan hundarna leker med bollar. :P
    Wilja kan ju också vara med på ett hörn och läxa upp knotten när dom blir alltför bångstyriga eller vimsiga i päran. *s*

    SvaraRadera