söndag, juli 05, 2009

I'm T.N.T. I'm dynamite

Just nu rider jag på vågen av framgång.
Man ska aldrig ge upp hoppet sa den benlösa grodan, och minsann och dar, om det inte stämmer ut i fingerspetsarna.
Efter beskedet om att jag inte skulle få en multinationell komplett champion (det gäller att ha ambitioner) startade jakten på en ny norrevalp (eftersom blockets utbud var mer tragiskt än pålitligt).
Och jag fick napp, på två ställen. Första lyran kom på första försöket, hos en äldre dam i Fritsla (kring Smålands skogarna gott folk) där hon hade fyra hanvalpar att erbjuda efter hyffsat meriterade föräldrar. Dock lät hon i mina ögon en smula osäker och jag tvivlar på att jag kan få tillräckligt med stöd från hennes sida när det kommer till utställnings ringen och så vidare. För säkerhets skull ringde jag ett par till men utan något resultat förrän jag kom över numret till en kennel i Sjöbo.
Den uppfödaren där satt minsann på tre stycken hanvalpar (alla en vecka gamla) och efter att ha pratat med henne i närmare en halv timmes tid så bestämde vi att jag skulle återkomma i början av augusti då jag också kunde komma och hälsa på dom små liven. Kanske finns där en liten puppy lämpad för mig?
Kenneln heter Lakies och än så länge har där inte kommit upp några bilder än, men det kommer med tiden sa hon.
Hanna ramlar in strax och jag har inte duschat än efter 13.5
underbara timmar på jobb, kanske vore en idé att göra det ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar