onsdag, juli 29, 2009

Underbart är kort, dock är borta bra men hemma bäst

Så har vi landat på skånsk mark igen efter ett par intensiva och förstås avkopplande dagar uppe i de småländska skogarna. Jag som tyckte jag var sparsam med shoppingen under resans gång upptäckte igårkväll när jag ramlade in med alla mina kassar att så var inte fallet, dock är jag helnöjd med resultatet.

Det har blivit många hundpromenader med vildarna uppe i skogen varje dag och det är inte utan att man saknar deras glada uppsyn varje morgon man tassade ner i hallen för att klä på sig. Men snart blir det även min verklighet, imorgonkväll åker jag och Anneli till Sjöbo för att hälsa på Kennel Lakies och deras fem veckor gamla norrevalpar. Allt låter riktigt lovande och jag hoppas verkligen att där finns någon liten pupp som passar just mig.

Vaknade strax innan fyra imorse och har sen dess inte kunnat sova om (tack fiskmåsarna!) så jag fick en snilleblixt om att jag ska göra vid i lägenheten innan min nya fyrbenta hyresgäst flyttar in. Det är sovrummet som ska få sig en rejäl make-over, ut med sängmöblerna och in med lite nytt, samt vardagsrummet ska få sig ett lyft med en liten lounge hörna. Det är bara in på blocket och jaga grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar