onsdag, augusti 05, 2009

Brukshundsklubben steg 1 - att anmäla sig

Nyss ringde jag till brukshundsklubben här i Limhamn för att ställa mig på kö till kommande valpkurs, som jag tycker att jag och min lille valp bör genomlida.

Damen som svarade i telefon var allt annat än serviceinriktad och lät mer som en av surkärringarna man hittar i kassan på ICA. Jag blir så matt på sånt bemötande att jag faktiskt har börjat tappa min trevliga ton vilket resultetar i att jag blir minst lika otrevlig och dryg. Tanten fick nog sig en liten tankeställare och kunde till och med klämma ur sig ett "välkommen då" när allt var färdigt.

Så nu återstår det att vänta, innan tolv veckors ålder kommer han få leva rövare, sen blir det raka vägen till skolbänken för den lille puppyn.

Jag borde slänga på mig lite kläder för strax dyker Stina upp och då blir det raka vägen till IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar