söndag, augusti 16, 2009

Hundutställning i Hilleröd

Äntligen hemma efter en hel dag på språng, det har varit lite drygt somliga stunder men mest har det varit skoj och lärorikt.
Anneli och Mattias plockade upp mig imorse på Naffentorp och så styrde vi kosan mot grannlandet, närmare bestämt mot Hilleröd. Väl på plats fick jag se en hel drös med Malamuter och dessutom träffa Annelis uppfödare och flera av Millies syskon och släkt. När man ser fler hundar av samma ras samtidigt får man lite bättre perspektiv vad domaren tittar efter och vad som premieras.

Tyvärr var det inte Musslans dag idag, dels därför att humöret inte var på topp med spökande tonårshormoner och dels därför att hennes päls växer ojämnt med tanke på att hon fortfarande är i växningsfas samtidigt som hon fäller.
Men så deltog hon också i Bästa Avelsgrupp där hela gruppen gick och vann över några riktigt fina hundar och samkoordinerade handlers.

Jag fyndade på vägen ut, en hundresebur som hade en massa praktiska funktioner och dessutom i en överläcker bordeuxfärg som lillkillen förhoppningsvis kommer trivas som fisken i vattnet i.

Nu är jag trött och sulten så jag borde hugga in på mormors hembakade brocollipaj, men först duschen!
Imorgon börjar den hårda arbetsveckan med lite ledighet och mycket jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar