måndag, september 21, 2009

Att drömma eller inte drömma, det är frågan

Jag kom nyss hem från en utflykt till Flyinge där jag och Eddie besökte en gammal stallkamrat till mig som flyttade dit för två år sedan till deras alldeles egna gård, som de själv ritat och byggt med stall och hela rasket.
Extremt mysigt, men underbar natur runtomkring, huset och stallet var förstås i tiptop. Med andra ord kan jag inte låta bli att drömma mig iväg mot den framtid där jag sitter på min verandra och spejar ut över mina kusar som går och betar kring knuten.
En dag sitter jag där i min småländska skog med hundar och hästar, för det är dit jag vill. Jag vill inte vara en stadsråtta för resten av livet, det är inte min melodi alls.

Planen är att om jag utbildar mig till sjuksköterska när jag är 24 läser till jag är 27, jobbar tre år till jag är 30 och sen köper en gård, så är jag nöjd sen med livet.
Bara för det ska jag kika på lite stallinredning samt checka utbudet på hemnet.se, för det skadar aldrig att kika sig för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar