onsdag, oktober 28, 2009

Med hovarna på jorden (om jag får önska iallafall)

En aning vrickad är man förstås när man känner att inte gjort ett dyft under hela dagen samtidigt om man ändå suttit på sin ända här hemma, hade man inte orkat göra nått meningsfullt. Summan av kardemumman är att idag har jag ägnat min lediga dag åt stallsysslor och ridning. Inte för att det upptog större delen av dagens timmar, bara för att det blev så.

Efter jag lämnat mamma på jobbet, körde jag tillbaka till Naffentorp för att hämta mina ridkläder (och inviga mina ridbyxor som var galet sköna och satt som gjutna) men istället för att sticka direkt ut till Tygelsjö fastnade jag på Cinnas veranda med en kopp kaffe. En och en halv timme senare kom jag iväg och fick gjort allt innan nästa regnskur kom, men jag trotsade vädret och red iallafall på en något spänd häst.

Tre gånger var jag på väg i backen, när en fasan, fågelskrämma eller en lurvig gammal hund dök upp. Imorgon är det pelhambettet som gäller för herr häst, så får han komma ut på fälten och röra på sig, kanske blir han lite mer "samlad" då.
Ska även hinna med ett IKEA-besök, ett middagsbesök i Kirseberg samt valpkurs på kvällen. Så jämfört med dagens agenda blir det en ganska tajt dag imorgon om allt går enligt planerna, men ibland uppskattar man sådana dagar också förstås.

Nu ska jag torka de överblivna tårarna efter dagens "Grey's Anatomy"-avsnitt (jösses människor, vilket makalöst skådespeleri, jag är helt matt!) och rasta vovven som brottas med ett tuggben på mattan. Kanske lite mer blocket först förstås, eftersom jag är helt såld på den varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar