fredag, oktober 09, 2009

Vi sitter i samma bil

Äntligen kommer det alla väntat på; en resumé av gårdagens äventyr.

Som sagt, dagen började med att gänget samlades i bilen och begav oss (något trötta i hågen när klockan inte ens hunnit passera 06:00) mot Ullared, kvinnornas shoppingparadis. Väl framme blev det taktiksnack innan klungan delade upp sig på olika avdelningar.

Jag gick starkt ut och travade rakt ner till kläderna för att få det överstökat innan resten av Sverige skulle invadera och klarade hela besöket ganska smärtfritt. Det blev en kort kvitto (för att vara mig alltså) och en relativt kort dag på grund av våran eminenta effektivitet.
På vägen hem velade vi vem som skulle köra, utav fem personer var det fyra med körkort men Sandra som kört upp skulle förstås få slippa köra hem. Sandras kille var inte mycket att räkna med eftersom han varit ute och svirat kvällen innan så det stod mellan Sandras kompis och mig. Kände mig lite skyldig eftersom jag sedan innan sagt att jag kunde köra någon sträcka så det blev att jag hoppade in bakom ratten, med en smula skräckblandad förtjusning.

Men allt gick bra, ganska lugnt med trafik hela vägen hem, har aldrig kört en så lång sträcka åt gången fast i en automatare med farthållare är det ganska bekvämt.

Stack ifrån Ullared vid halv två ungefär och var hemma igen innan fyra, somnade en stund på soffan, käkade och stack till brukshundsklubben vid sju.
Det var första gången på en sju gånger lång valpkurs, dit Eddies bror också anmält sig så det var trevligt att träffa hans ägare också samt kunna jämför Eddie lite.
Instruktören var lite sisådär, men det var första gången så vi får väl se efter ett par gånger vad jag tycker. Eddie skötte sig fint iallafall och det verkar som om alla i gruppen är på samma nivå ungefär (förutom en OS-medaljör som egentligen inte hör hemma bland valparna, men har man dåligt självförtroende så har man).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar