onsdag, november 25, 2009

So not my day!

Egentligen borde jag nog inte ha stigit upp ur sängen imorse för allt i världen verkar ha något emot mig.
Till att börja med väcktes jag imorse av byggarbetare utanför som tydligen tycker att det är helt självklart att bryta upp asfalt just utanför mitt fönster, ljudnivån låg strax över omänskligt högt!

Men jag hade ändå ingen anledning att ligga och dra mig, när jag var tvungen att ta itu med det tre veckor stora tvättberg som urartat i min hall. Ner i tvättstugan, slängde i en maskin tvätt och sen tillbaka upp.
In den rutinmässiga rundan på Blocket för att se om där var några möbler till mig. Men icke, varför ska allt vara så förbaskat dyrt när man väl bestämt sig för att gör aen total makeover här hemma?
Kanske för att jag tröttnat på IKEA möbler och letar lite mer exotiska pinaler ..

I vilket fall som helst, så på vägen ner i tvättstugan glömmer jag ta med mig både min vanliga nyckelknippa och tvättstugans nyckel så med hunden under armen lyckas jag med bedriften att bli utelåst i min sunkigaste outfit. (Oftast är det bara den som kvarstår när man inte tvättat på ett tag).

Tack och lov för att jag för en gångs skull lyssnat på mitt undermedvetna och fått med mig mobil och bilnycklar ut så jag kunde ringa mamma och köra hem dit för att hämta nycklarna. På vägen till bilen från mamma stöter Eddie och jag på årets satkärring (nästa gång jag ser henne ska jag faktiskt spotta ljudligt efter henne, så arg blev jag) som gormar om att jag måste koppla min hund och behålla honom för mig själv. Självklart går Eddie i koppel till 80 procent, men nu var det så här att det var inte planerat att jag skulle hamna i mammas trakter, utan behå och utan koppel.
Tror tanten hade en hemmorojd på gång eller nått.

Nu är jag hemma, sista maskinen ligger på tork, ska hämta upp den typ nu och sen promenera bort till mormor där hon bjuder på fisksoppa. Man tackar!
Sen hem till Sandra efteråt och snacka lite skit, ryktet säger att vi ska till Svågertorp, det tycker jag låter alldeles förträffligt.

Plus att det är lön imorgon, jag längtar ihjäl mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar