torsdag, december 24, 2009

Gladelig jul!

Eddie sitter i korridoren och filurar på mig, snart tar han väl ett skutt och attackerar min fot eller nått liknande.

Mätt och trätt efter alla julgodsaker jag fyllt kistan med, men känner jag mig rätt kan jag sleva i mig ett par skedar ris á la malta för gamla jultraditioners skull.

Hela dagen har jag sysselsatt mig med att jobba, men det har gått alldeles utmärkt. De fem timmarna imorse och likaså de nu ikväll har bara flugit förbi med mat, Kalle Anka och lite julklappar däremellan hemma hos mamma på rasten.

Det blev en riktig grand slam i år för mig, då tomten måste ansett att jag uppfört mig exemplariskt av min julklapps hög att döma.

Bland annat blev det mystofflor i dun, te-sil för lös-te, termometer ute och inne, en tunika, pengar, bäddset i satin (my favourite), en "rese-kaffetermos" för en och mycket mer.
Tusen tack mina nära och kära för alla fina presenter som alla kommer komma väl till användning. Utav en av kollegerna på jobb fick jag en liten grodprins med en krona på och på hans mage satt ett rött hjärta där det stod "Morgan" i.
Jag ska nämligen gifta mig med "Morgan på lagret" när tid och tillfälle ges.

Nej, nu låter det som om det vore bäst att man satte lite fart, bara minuter nu innan jag kör bort till mormor, tar en kopp glögg och hämtar hem mamma.
Imorgon får jag förhoppningsvis träffa Kajsa och ikväll är jag inte hundra på midnattsmässan. Känner mig en smula trött efter tio timmar i farten från tidig morgon till senare kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar