lördag, februari 06, 2010

Den som lever får se

Jag är fortfarande en dålig bloggare eftersom jag inte ordnat med mitt internet, men om någon har förslag på vad för bredbandsleverantör man borde skaffa sig så är jag tacksam för tips. Max 200 kr i månaden för det var vad jag betalade hos 3.

Annars har det inte hänt mycket i livet, som vanligt. Jobbat en hel del men som det ser ut nu i februari så har vi ändrat om lite i mitt schema. Vi tog bort för att sen lägga till timmar, men huvudsaken är att jag får bli kvar på den avdelning jag trivs absolut bäst.

Hemma går det fortfarande trögt på inredningsfronten, senaste tillskottet är ett vitt ovalt matbord från Mio jag hittat på annons, så nu letar jag efter stolar med ljus och lykta. Det ska vara vita "sjuan-kopior" om ni skulle finna några sådana billigt någonstans. Billigt är alltså för en hundralapp styck ungefär.

Våren närmar sig med stormsteg, man inbillar sig det åtminstone nu när solen tittar fram och snön smälter. Får man tro sydsvenskan så kommer snön tillbaka på onsdag men jag väljer att ignorera det och ser framemot tulpaner i alla färger och mönster som ska pryda mitt hem (ibland är det bra att ha en mamma som arbetar i en blomsterbutik).

Läste en bok häromdagen (det mest spännande som hänt alltså) "Gömda" av Liza Marklund. Säkerligen har en tredjedel av Sveriges befolkning redan läst den men jag är inte känd för att vara snabb. Betyg; 3,5. Bra men lite långdragen ibland men stort plus för att man blev så engagerad i handlingen. Snacka om att jag blev förbannad när jag läste den, hur dum får man vara som svensk kvinna när man växt upp under svenska förhållanden att böja sig för en man med sådana idiotiska ideal?! Tja, kärleken är verkligen blind.

Nu ska jag hoppa in i duschen, brygga mig en kopp kaffe och sedan studsa tillbaka till jobb för ytterliggare sex timmars arbete. Wiihoo!

1 kommentar:

  1. Det tycker jag absolut!! Skicka nr så bestämmer vi då. =)

    SvaraRadera