lördag, mars 27, 2010

Hingstvisning?

Efter många om och men kom vi till slut fram till Flyinges hingstvisning (om än försent, eftersom ingen i bilen hittade från Staffanstorp till Flyinge).

Tyvärr var de fyra första hästarna inget vi missade och resten av uppvisningen höll samma klass. Ingen häst var riktigt "wow!" mer än möjligtvis Callahan VDL, som dessutom är hopphingst och inget som intresserar en dressyrtant som mig. Nej, det var bättre förr, men vad vet jag dagens stoägare kanske efterfrågar just sådana hästar som visades upp igår.

Irriterande; folk som kör över andra och tycker alldeles för bra om sin egen stämma.

Jobb i vanlig ordning idag, är inte ledig på 3 veckor framöver skulle jag tro, eftersom jag klämt in en del extra pass nu när jag ändå bara jobbar 100. Missförstå mig rätt, jag jobbar 75 procent i veckorna och 25 procent på helgerna och hinner därför klämma in extra timmar både på veckodagar och helger.

Tänk om jag skulle varit arbetslös, jag hade blivit tokig. Jag som alltid varit van att jobba och ha en stadig inkomst hade aldrig fixat att gå och dra benen efter mig. Jag tror också att det handlar om att jag fått lära mig tidigt om värdet av pengar vilket har medfört att jag känner stort ansvar. Utan pengar; ingen lägenhet, inget liv.

2 kommentarer:

  1. Tack för idag! Det var jättetrevligt.
    Blir kul på tisdag.
    Kram från den andra hundnörden. ;)

    SvaraRadera
  2. SV NINA; Tack själv, alltid trevligt i ditt sällskap. Ska vi säga kring fyra/halv fem på tisdag? :)
    Klockan sju ska jag vara nere på BHK i Sibbarp.

    SvaraRadera