måndag, maj 24, 2010

Dogs are better then men!

Det var ett tag sedan eftersom jag fortfarande är utan internet, istället blir det en kort summering av helgens strapatser.

Lördag bar det av till Hässleholm internationella med en galen hamster och en fluffad råtta. Milli blev BIR fick HP, CACIB (typ internationellt godkännande)och CERT. Mycket välförtjänt och särskilt eftersom Anneli kämpade SÅ hårt för att faktiskt få det, GRATTIS!
Eddie fick en 1:a med HP på grund av hans dåliga utstrålning just när vi kom in i ringen. All energi dog, när solen tittade fram och fullkomligt stekte varenda levande varelse. Men ett HP är ändå ett bevis på att jag inte är helt ute och cyklar med min lilla hund.
Upp 5.30, hemma igen 19.30, snacka om att jag var utslagen dagen efter när jag och Hanna åkte till Lomma och laddade upp med valpgrejer inför hennes kommande valpköp.
På eftermiddagen käkades det ordentlig söndagsmiddag hos mormor och kvällen avslutades med söndagsmys i soffan tillsammans med Eddie.

Denna veckan började med ett läkarbesök, där en remiss ska stärka min personliga remiss till operation ytterligare. Fick träffa en trevlig ung svensk kvinna som konstaterade att jag förövrigt var frisk men att mitt beslut var befogat. Nu hoppas jag allt går smidigt och att denna remiss ska skynda på beslutet. Nästa steg är att träffa en läkare på ett utav sjukhusen i antingen Landskrona eller Stockholm.

Efter doktorn stack jag snabbt hem om och fiskade upp Eddie, sen begav vi oss ner till klubben med Anneli och hennes vovvar för ett rejält lydnadspass blandat med busig agility. Eddie uppförde sig ändå hyffsat för att inte tränat seriöst på ett tag nu.
Nu är det jobb som gäller, tack och lov slutar man snart och ska fara hemåt. Idag är det premiär av norska Hollywoodfruar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar