onsdag, maj 05, 2010

Ofokuserat

Tankeställare;
Ena stunden är Eddie på hugget och fullkomligt medgörlig på allt jag begär.
I nästa stund är han helt ute och cyklar, disträ och ofokuserad till max. Om jag så slänger mig på alla fyra på gräsmattan så är han inte det minsta intresserad av mig.

Med andra ord, gårdagens kurs var väl inte bland det bästa vi gjort tillsammans men tack och lov kan instruktören inte räkna så vi kör sista gången nästa tisdag istället. Tills dess ska jag banne mig jobba upp kontakten med min malplacerade terrier!

Jag tränade lite på egen hand nere på kursen idag men Eddie är långt ifrån där han kan vara. Det är mycket mer intressant med löptikar, pirayaprinsessor och bofinkar. För att undvika total misär och depprission tog jag ett extra tag med han på vägen hem och gömde blodkorvsbitar i träden samt övade stående under gång med ok resultat.

Veckans mål till tisdagens sista kurstillfälle:

  1. Träna in stående under gång (eventuellt liggande, men viktigast är stående)
  2. FOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar