onsdag, maj 12, 2010

Shopoholic?

Hur kommer det sig, att när man egentligen bara ska handla ett par ben till hunden slutar det med att man handlar en hel hundaffär?
Egentligen var tanken från början att Anneli och jag skulle ner till klubben och träna hundarna lite, men träningen regnade bort och fokus föll på hundshopping istället. Först Arkens Zoo på Svågertorp där jag fick tag i fyra rejäla filtar till min soffa (vit hörnsoffa+vild vovve=dålig kombination) till ett kanonpris jämfört med vad gotlandsfårfällarna som jag egentligen vill ha skulle ha kostat.

Sedan styrde vi färden mot Satchmoe's i Lund där det blev godis, ben och trimkniv för hela slanten och en lycklig Eddie som hamnade i ett godisregn när hans klumpiga matte fumlade med godisautomaten till hundgodiset.

Efter en kortare evighet på vägen svängde vi in om Maxi i Västra Hamnen, för ska vovvarna ha något gott ska mattarna minsann också ha.
Nu återstår bara uppladdningen för imorgon, ska jag eller ska jag inte åka på utställning?

Allt kommer ske utomhus, vi har inget tält och jag har inga ordentliga regnkläder. Men regnar det inte vore det kul att se Eddie mäta sig med tre andra norwichterrier innan vi ska till Hässleholm nästa helg .. Svårt beslut, jag får in och lusläsa SMHI's rapporter för morgondagen i Landskrona och hålla en tumme.

1 kommentar:

  1. inget regn i landskrona imorgon enligt YR.no eller klart.se ;) lycka till

    SvaraRadera