söndag, juni 20, 2010

Sömnigaste söndagen på länge

Om jag skulle sammanfatta min dag med ett ord skulle det bli; sömn!
Jag har bokstavligt talat sovit mig igenom absolut hela dagen i stort sett, med avbrott för hundpromenader och toalettbesök. Varken mat eller dryck har intagits förrän klockan tre när skärpte till mig och steg upp. Vart detta plötsliga törnrosa-syndrom kom ifrån är för mig en gåta, men min egen teori är att jag behöver komma tillbaka till mina arbetsrutiner och röra på mig.

Sandra och jag körde ut vovvarna i Klagshamn så fick de rasta sig en runda där ikväll. Mysigt väder och alldeles vindstilla (lite väl mycket flygfän bara). Körde bort till stranden så hundarna kunde gå i vattnet. Sandras hund, Bentley (en 3,5 månaders Mittelspets) for i som ett jehu efter tång och vågor medan Eddie tog det säkra före det osäkra och stannade på land. När det är lite bättre väder och inte så mycket tång får vi åka någonstans där hundarna har lite lättare för att gå i, så kommer säkert badkrukan Eddie också hoppa i.

Imorgon startar en ny arbetsvecka, 75 procent fram till på torsdag då sommarschemat börjar och jag går över på 100 procent fram till slutet på augusti sen får vi se vad som händer. Jag är fast anställd i Limhamn/Bunkeflo nu, så utan jobb blir man iallafall inte.

Nu ska jag se det sista på Jamie Olivers program (en riktig läcker bit den där mannen) och sedan se This is it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar