tisdag, december 06, 2011

Julmusik



Sitter här med tända ljus och söker febrilt på youtube efter klassiska jullåtar. Mina absoluta favoriter är Band Aid - Do the know it's Christmas och Wham! - Last Christmas. Båda två är låtar som för mig starkt förknippas med alla eviga timmar man spenderat på hästryggen i det "stora ridhuset" på Klagshamns Ryttarförening ridandes till den årliga kadriljen. När julen närmade sig slog vi alltid ihop grupperna och red kadrilj, ofta gick jag i täten tillsammans med min ädle springare, den envetna och lata svarta d-ponnyn Molle. Det var ENDA gången under året som han faktiskt levde upp och blev en helt annan häst. Minns att jag ibland gick i stallgången sent på kvällen medan de sista grupperna skulle starta och då kunde en av instruktörerna hojta på mig att de behövde en ryttare till. Räckte med att slänga på Molle sitt träns och sen skumpa in i ridhuset så fick vi ta täten, det var tider det!

Idag tror jag minsann julskivan får följa med ut i ridhuset, så ska jag nog få fart på rödluvan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar