torsdag, december 08, 2011

Solig barbackaritt

Det blev ingen tömkörning för damen idag, vem kan motstå en lugn skrittur barbacka i det fina vädret med bra musik i lurarna? Tillräckligt långt bort från civillisationen skrålade jag ikapp med musiken till Chilis stora fasa, tur damen är bra på att hålla masken. Däremot fick jag mig nästan en gratis flygtur rätt i diket när vi passerade en brevlåda där ingen tagit in MORGONTIDNINGEN som petade ut skumt under locket. Ibland ger Chili mig huvudbry för tio minuter passerade vi ett nytt bostadsområde där de körde omkring stora bullriga byggmaskiner och hon lyfte inte ens på huvudet.

Nu sitter jag här på jobbet, smuttandes på en julmust och ska strax tacka för mig. Imorgon är det en grymt lång dag som väntar här på jobb, sedan är jag ledig lördag och söndag. Imorgonkväll åker jag ner till Ninas hus i Skegrie som jag passar över helgen med allt vad det innebär. Ska både vara höns-och kattvakt och kanske passa en liten hårig hund också. Mormor ville så gärna att Eddie skulle bo hos henne i helgen så det blir kvalitetstid för Spike och på söndag är det klubbtävling, debut för mig och Chili. Jag är nervös så ända in i bomben kan jag be och få tala om, och vi ska bara kravla oss över ynka 50 cm men i min värld är det ungefär 1,50-klass. Uscha, måste besegra rädslan och bita ihop, Chili tycker det är lajbans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar