fredag, februari 10, 2012

I ett

Dagen har verkligen gått i ett, det är först nu den saktar ner, lagom till midnatt. Började med att släppa ut hästarna imorse, fixa stallet o tömköra Rödluvan som var pigg o yster trots gårdagens genomkörare. Hem till mormor som bjöd på lunch, Spike avancerade med att svälja en tredjedels tuggben, helt utan att blinka, för att fem minuter senare spy upp allt. Den hunden slutar aldrig förvåna. Eftersom vi åker iväg imorgon o lägenheten mer påminde om en ödelagd ruin gjorde jag en kraftansträngning med snabeldraken o putsduken. Blev någon maskin tvärt också samt ett kvickt kvällsbesök på Svågertorp o lite nytt till hemmet. Stannade på Willys på vägen hem o fick skämmas ögonen ur mig när jag lastade upp min köttparad på bandet, men ska man på träningsläger med två hungriga hundar är det bäst så. Sylta, blodpudding, köttbullar och olika sorters korv har förberetts här hemma med två osaliga andar kring mina ben som bara hoppats på att jag ska tappa. Nu går ögonen i kors o vi åker redan vid åtta från Malmö imorgonbitti, blir lite ärenden på vägen med. Hoppas det är bra internet längs vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar