söndag, mars 25, 2012

Heldag på tävlingsbanan

Så var en dag på tävlingsbanan avslutad för denna hästskötaren och hennes två lurviga assistenter, har varit igång sen kvart över sex imorse och intaget av energi har varit minimalt, dock har det strålande vädert peppat humöret men nu faller vi ihop alla tre som en hel hög med potatis.

Hanna red bra i bägge klasserna, noggrant och till och med lite bättre i andra - mer beslutsam och mindre "kontrollfreak". Lacoste hoppade bra, till och med så att någon kändis på läktaren tittade till lite extra, tyvärr fick de ett pet i andra klassen men för en unghäst är han ändå väldigt tolerant och gör framsteg för var gång. Lastningen gick ÖVER FÖRVÄNTAN (jag är imponerad), men så har också Hanna lagt krut på det. På det stora hela var det en riktigt trevlig dag och jag tror alla parter var riktigt nöjda, dum som jag är hann jag knappt komma innanför dörren för jag for ner i tvättstugan och knep mig en tre timmars tvättid, men samtidigt kan det vara skönt att bli av med Mount Tvättrest som dominerar badrummet.
Ska passa på att ta ut hundarna en sväng också, det fina vädret utanför fönstert ger en bara dåligt samvete av att sitta inne (även om jag hellre hade föredragit att krypa ner under en filt i soffan och småslumra till TV:n sus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar