måndag, mars 12, 2012

Lite onytta blandat med nytta

Ibland är det värdelöst att jobba kvällar därför hela dagen går utan att man kommer igång. Som idag tillexempel; jag hade inga direkta måsten och därför låg jag en stund extra länge under täcket och filosoferade imorse. Försökte kicka igång kroppen med en kopp kaffe och nyinköpta bullar för att fira veckans enda sovmorgon men det smög sig för jag blev om än möjligt ännu mer lat. Tofflade omkring hela morgonen, surplandes på kaffe och slötittandes på morgonprogramen innan hundarna fick sig en långis runt Sibbarp. Klockan elva sparkade jag ner mig själv i tvättstugan och bokade mig en tvättid trots att jag velat cirka en miljon gånger om jag inte skulle skjuta på det tills på torsdag när jag ändå är ledig innan det är dags för min arbetshelg. Körde ett par maskiner och under tiden satte jag mig ner och sorterade i mina pärmar, ringde tjatiga telefonsamtal samt tog mig i kragen och fixade ÄNTLIGEN iväg kopian på Chilis veterinärintyg från besiktningen till försäkringsbolaget. (Jag vet, jag är hopplös, men jag tvingades faktiskt ner på Limhamn idag och köpte både kuvert samt frimärke PLUS att jag masade mig till bibilioteket och kopierade eländet).

Nu är det strax dags för andra långisen av vildingarna och sen bär det av till jobb halv fyra. Dammtussarna som far här hemma är inte direkt nådiga men just idag har jag ingen vidare lust till att städa, nu ska jag ut och njuta av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar