fredag, april 13, 2012

Äntligen

Fick till en bra start på ledigheten och har ännu inte märkt av fredagen-den-13:e-klichéen när jag hunnit städa av hela lägenheten (med allt vad det innebär) samt tagit tag i ett sex månaders långt dåligt samvete; Eddies päls. Trimmade ner han helt och hållet nu för att den ska hålla någon månad och har sedan försökt bada av resterande lös päls eftersom han fäller kopiöst efter trimning. Spike fick också sig en omgång med borsten och saxen, vet inte riktigt hur jag ska få till hans "frisyr" men glad amatör som jag är försöker jag.
Efteråt åkte jag iväg och spårade, Spike vet fortfarande inte riktigt vad jag kräver och jag ska leta rätt på en nybörjarkurs i spår, kanske över en helg bara? Vore ett kul sätt att aktivera han på. Jag som trodde jag skulle ha råd att gå till frisören denna månaden - ha det kan jag fetglömma! Men djuren går alltid först, håret kan man fästa med en gummisnodd i värsta fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar