torsdag, april 30, 2009

Efterlysning; 31:e april?

Jag går upp halv åtta för att jag tror jag har tvättid, men jag måste drabbats av totalt hjärnsläpp sist jag tvättade för sen när existerar den 31:e april? Inte konstigt att ingen satt upp sig på den tiden och nu är det inte ledigt för än den 9:e maj och mitt tvättberg börjar alltmer dominera min stackars garderob. Well well, jag kanske kan smuggla med de allra nödvändigaste kläderna såsom jobboutfiten till mammsingen, annars får jag sjukskriva mig fram till den 9:e och det funkar inte.

Dagens andra dilemma är att ha modet att ringa upp värden och förklara att jag lever i en sanitär olägenhet. Självklart är så icke fallet, men om jag så ska måla upp denna lilla lya som ett praktexemplar från Herrgården, så ska jag få den uppfräschad (eller åtminstone få det betalt). Efter att ha sett Kamilla och Martins otroligt snygga lägenhet igår, blev jag helt såld på att fixa till min egen bostad. Deras lägenhet var verkligen planerad in i minsta detalj och jämför man med min så .. är där en del att göra om vi uttrycker det så.

Så om en halv timme ska jag ringa och smöra/skrika på värden, vi får se hur långt lyckan bär mig, jag kanske ska vara glad att jag har tak över huvudet. Men det låter så tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar