torsdag, april 30, 2009

Med näsa för detaljer

Bortskämd?
Kan tänkas ja, eller så är det bara
jag som har krav på tillvaron.
Inte helt oväntat satte sig min bryska och griniga förvaltare emot mina förslag om att rusta upp lägenheten, alltså dags för plan B. Den snåle typen kunde gå med på måla vardagsrummet och badrummet men det var också allt. Två ynka rum, när jag själv anser att alla väggarna borde få sig en omgång med penseln. Så, jag ringde min gamla värd (från tiden jag bodde hos mamma) och sa att jag fortfarande är intresserad om där kommer upp något här i Limhamn och hon lovade höra av sig så fort det dök upp nått.
Nu ska jag och jobba ett par timmar, ser framemot måndag blir första lediga dagen på nio dagar och den ska spenderas i Ullared, shoppandes som en dåre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar