lördag, maj 02, 2009

En lördag i sig (lägg av med att vara tidsoptimist)

Så pinsamt imorse, på jobbet. Någon hade varit lite vimsig i päran och tittat fel på schemat, så det var inte alls jag som hade dubbelpasset idag och därav kom jag lite sent för jag trodde nämligen jag började halv åtta och inte sju. Så tokigt det kan bli!


Jag har fallit för en ny förälskelse, ett smyckesmärke vid namn Björg, det är norskt men tillverkas i Düsseldorf, Tyskland. Består till mestadels av silver med guld-och diamant detaljer, med en fräck design som passar både till vardags och fest. Min tanke var ett halsband med en silverplatta där det står något vitsigt på engelska, så jag stack in om affären här i Limhamn som säljer dom på vägen hem. Fattade dock snabbt ett beslut att det är något jag får spara till då bara plattan kostade 1700 kr och sen tillkom kedjan. Ja, det svartnade för ögonen en smula.



Nu ska jag pinsamt nog kasta upp mina tvättkassar på axeln och vandra genom hela centrala Limhamn hem till min mormor för att förses med mat och lämna min tvätt som hon ska tvätta imorgon medan jag jobbar eftersom jag missade tvättiden i veckan. Klumpigt.



Ciao amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar