fredag, maj 01, 2009

En minut, för att vara seriös

Jag fick min Ben&Jerry glass tillslut, nu är jag lycklig. Dock ramlar humöret ner en smula när man inser att klockan kommer ringa halv sex imorgon, men det är smällar man får ta. Eller?

En tanke snurrar i mitt huvud nu, kommer jag alltid förbli singel?
Svar; ja. Så länge folk uppför sig som de gör och har de värderingar de faktiskt har så finns det inget hopp.

Kärleken är inte bara närsynt, den är blind, har flera kompisar vars förhållande tyder på det. Att kärleken är blind betyder inte att ens partner inte har det alldagliga tilltalande utseendet som glider in under kategorin "snygg" utan det handlar helt enkelt om att båda gör saker som de tidigare aldrig skulle gjort. Eller att de hamnar i en gråzon där de inte ser mer än sin partners behov och allt annat är mer eller mindre oväsentligt. Värst och mest ont gör det när man ser sin vän "gå ner sig", försvinna en smula från sitt tidigare jag och istället bli en avbild av det deras partner söker.

Det blev en aningens för seriöst, men det bara kom över mig.
Jag har själv varit i den situationen, när jag bara blivit till en skugga av mitt forna jag och det vill jag aldrig uppleva igen, framför allt vill jag aldrig behöva utsätta mina vänner för det. Så det så.

Allt detta utan ett glas vin, jag måste verkligen vara alldeles för
trött.

Älskade Galant, saknaden är enorm i stunder som denna
Alltid fanns du där, närmare än de flesta trots att du inte sa ett ord
Ensam kvar, utan dig
Vackraste vännen med störst hjärta

~*~

(tårarna rinner alltid för dig)

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Det är den 30 maj tror jag. Det är iaf en söndag som jag ska rida Flyinge. Du får gärna följa med om du vill. Hade varit jättekul!=)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hej!
    usch ja, hoppas jag inte är en av de vänner som försvinner till sin partner behov..
    hur har du det med jobb i veckna? och träning?puss

    SvaraRadera
  3. Nej Sandra, det gällde inte dig, då hade jag sagt ifrån. :)
    Träning onsdag förmiddag kanske?
    Long time no seen. ^^

    SvaraRadera