söndag, maj 17, 2009

Fairytale


(jag begriper inte hur jag alltid lyckas med att vakna innan väckarklockan och hur det idag känns som om jag bara hann blunda inatt innan det är dags att stiga upp idag)


Först och främst, grattis norrbagarna till segern, den lilla vitryssen
med Skurt-smilet plockade hem högvinsten igår/inatt
med ett rättvist vinnarbidrag.


Hanna det lilla livet, var så till sig i soffan igårkväll att Pierre flera gånger såg på henne som om hon vore normal (svar; nej).

Min personliga favorit var faktiskt Islands bidrag och Tyskland presenterade helt klart det mest radio-vänliga på länge för deras del (så jag hoppas ni snappar upp det RixFm, NRJ etc).

Annars höll hela showen i det stora hela hög klass, i mina ögon, och även om inte finalen var direkt spännande så var det lite klass på startfältet för en gångs skull. Där fanns väl någon toffel som man undrade hur i hela friden usla måste inte deras konkurenter i hemmalandets tävling varit i och med att nu just dom representerade landet. Finland till exempel, det var verkligen inte mycket att hänga i granen. En medelåldersman utklädd till Eminem stod och svingade näven till eurodisco (man fick nästan känslan att E-type varit med på ett hörn).

För Sveriges del kan jag hålla med om att Malena inte levererade ett vinnarbidrag, hon som annars alltid är så positiv med en fantastisk röst, dalade och sjöng nästan lite falskt. Kanske hann hon inte sjunga upp alla operacylinderna.


Nu får jag sätta fräs på fläsket, för nu är det Norwichterrier i Hässleholm som gäller för hela slanten.
Och håll en extra tumme idag för Anneli och Musslan som ställer ut i Danmark och för Hanna med hästen Liza som ska starta sin första gemensamma tävling nere på Ribbanfältet.
Good luck chuck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar