söndag, maj 17, 2009

Nybörjare i Hässleholm

Det blev en kanondag (vilket min sexiga "bonna-bränna" avslöjar) för mig och mamma i Hässleholm bland alla vovvarna. Äntligen fick jag se lite norwichterrier in action i ringen och vem blev inte Bästa hane och Bäst i rasen om inte "min blivande pappa" Cantab's Ring of Fire. En riktig stilig gosse, blott två år gammal, men när det kom till Bäst i gruppen (grupp 3; terriers) blev han tyvärr utslagen, fast han vann i mina ögon.

Man lär sig mer om mer om utställningarna för var gång man är på plats och nu här hemma i sängen är jag bara nyfiken på flera kommande uställningar. (Jag vill, jag vill, jag vill !!)

Dessutom fick jag mig en liten släng av "norwichterrier-gänget" som verkar vara en trevlig skara människor och jag hoppas för allt i världen att jag snart ska få hem en liten påg.

Jag har funderat på jaktlabrador om det blir så att norwichterrier tiken inte är dräktig, men efter att ha sett dom gudomligt söta små nallebjörnarna idag, så är jag lite tveksam om det ändå inte kanske skulle vara värt att vänta.

Nåja, det återstår att se, förhoppningsvis visar ultraljudet att där vilar lite valpar i hennes mage och att där finns en fin frisk pojke till mig.

Efter att ha klämt en kebabpizza och sköljt ner den med ett glas Cola (Anna Skipper ramlar av stolen i golvet) så beger jag mig mot horisontellt läge då jag är dödstrött efter en dag i febril rörelse plus mängder av intryck.



Nattifnatt!



Cantab Ring of Fire
"Otto"
Bilden är hämtad från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar