tisdag, maj 19, 2009

Innan halkan

Min enda lediga dag denna vecka och jag vaknar femton minuter innan klockan ringer halv sju, det känns sådär vill jag be och få tala om. Men är man ett nervvrak så är man, för tre veckor sedan kändes det som om dagen för halkan aldrig skulle infinna sig, men här sitter man nu med en timme och trettiosju minuter kvar innan man ska närvara vid körskolan.

Nervositeten sitter hela vägen upp i halsen och alla skräckscenarion spelas upp i mitt huvud som en kass reklamfilm. Alla säger att det är omöjligt att kugga på halkan, men ser ni, jag är fenomenal på att lyckas med det ingen tidigare lyckats med så jag väljer att ta det med en nypa salt.

Dagens planering i övrigt:
  • Halkan 8:30 - ?
  • Hem om och sova lite (har bara monsterdagar framför mig denna veckan)
  • Tvätta lite
  • Möta upp fröken Björklund och Danewid i staden 15:00 för att köpa Miss Nilssons studentpresent
  • Hem till min lugna vrå igen, titta på DHW, sen sova djupt*

Någon som vill sticka till Ribban på fredag och titta på hästapållarna?
Jag börjar 12:30, så innan dess.

*Helgens ser ut följande; lördag jobb mellan 7:30-20 (med två timmars rast mitt på dagen), söndag 7-20:30 (med en timmes rast mitt på dagen). Nåja, det blir bra "lovor" i juni iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar