lördag, maj 23, 2009

Lite nostalgi

Uppkrupen i soffan med en kopp thé och duntäcket, en klassiker som aldrig kan slå fel.
Jag måste erkänna att fastän dagen såg ut att gå i kaosets tecken, så vände vinden och blåste skeppet i medvind ända in i hamn.

Först blev vi en mindre på jobb efter 15:00, vilket innebar att jag jobbade ensam med ett ovärderligt hjälpande handtag från en kollega på avdelningen mittemot, men beskedet om att man skulle stå själv hela kvällen var inte så upplyftande.
Sen fortsatte regnet och blåsten härja utanför fönsterna så jag trodde att jag och Kajsa skulle behöva ställa in vår planerade Ribban-tripp på min rast mellan 12:30-15:00, men som i ett trollslag blev vädret bättre och vi åkte ner iallafall.

Några fina hästar, men fälttävlansdressyr är tyvärr inte alltför roande, dock stötte vi på en hel del kändisar och det är ju inte fel med bekanta ansikten i vimlet.

Nu har jag parkerat mig framför filmen "Hundtricket" som 3:an visar ikväll och det är med blandade känslor. Den är för söt för att vara sann, samtidigt som jag misstänker att regissören är en man (det var inte tänkt att det skulle rimma). Humorn är gullig, men den dominerar lite för bra, däremot är väl Alexander Skarsgård bara för kär, det är så att man nästan längtar efter dokusåpna "Vita Lögner" när man ser hans bara överkropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar