fredag, maj 08, 2009

På resa genom södra Skåne

Igår var min lediga dag och vad passar bättre än
att utnyttja den till fullo genom ett fullspäckat schema?

Givetvis blev det ingen träning på morgonkvisten utan istället unnande jag mig en sovmorgon fram till tio innan jag skuttade på 4:an ut till Bunkeflobeach vid halv elva tiden för att möta upp Tina och Rut, så vi gemensamt kunde bege oss ut till Hanna i stallet och plocka upp henne där innan färden mot Staffanstorp och Emse.

Väl ute i Staffanstorp fick vi skåda Emilys blomsterbutik som hon köpt nyligen, en kär liten affär med mycket potential som jag önskar henne all lycka med. Innan vi åkte lyckades vi slå två flugor i en smäll och klämde en lunch i butiken också.

Kvart i två blev jag avsläppt hemma hos mamma för att rasta vovvarna, Lezter, Grimm och på köpet fick jag lillmonstert Tico också som var mer intresserad av att skälla ut mig än att märka revir vid varenda träd. Men efter att ha satt honom på plats, det lilla livet, så gick turen alldeles utmärkt och jag släpade bort vovvarna till Tina N där jag fick höra att mademoiselle tagit sitt körkort dagen till ära. GRATTIS SNÄCKAN!

Jag fick mig sedan en premiär tur i guldiga Maja med Tinan bakom ratten in till Malmö för att både fika och käka hos Kamilla och Martin innan vi senare på kvällen åkte för att speja på hästgårdar åt dom. Två stycken utåt Skurup-hållet blev det, där dem ena förövrigt blev mycket intressant och jag hoppas verkligen att den klickar. Efter gårdagens sightseeingtur skulle till och med jag (som annars varit så anti att bostätta mig på hästgård i Skåne) kunna köpa mig en litne gård med tillhörande hektar.

Nåja, det tål att tänkas på. Kvällen rundades av ute i Genarp där vi hälsade på Kamillas häst, Alex, som ska föla den 15:e juni och därför går på ett enormt bete nu med bara massa andra mammor och blivande mammor. Man blir alldeles varm i hjärtat när man ser dom små fölisarna springa runt.

Inte förrän tio på kvällen rasade jag i säng efter att ha varit igång i tolv timmar i sträck och det känns en smula idag när man ska stiga upp klockan sex för att vara på jobbet klockan sju. Men så jobbar jag också bara till halv ett idag, så jg ska nog stänga igen mitt piehole och istället käka upp frukosten, få på mig lite kläder och bege mig. Vad som står på dagens agenda får allt bli en överraskning, helgen kommer iallafall bestå av en massa kneg, 14-20:30 både lördag och söndag.

Ciao!


Jag drömde världens skummaste dröm inatt, att jag blivit tilldelat ett hetsigt litet smäckert sto från Zettermans att rida till och det mest underliga var att jag föll pladask för den lilla damen som var alldeles otroligt mjuk när man kom till ridning.
1. Jag kommer aldrig överens med ston, det är inte min cup of thea.
2. Jag skulle aldrig för mitt liv sätta på mig en sönderstressad häst.

Men detta var sann kärlek, jag tror det kan bero på den söta lilla tjej jag såg igår i fölstohagen som jag blev alldeles förälskad i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar