onsdag, maj 06, 2009

Ljudet från den gråa soffan

Det blir till att börja knapra piller, massa vitaminer som ska återställa den rådande oordningen i min sargade kropp. En och en halv vecka utan gymmet, tidsbrist och orkeslöshet leder lätt till tristress och missnöje.



Tekniskt sett skulle jag hinna en vända imorgon förmiddag innan Tina, jag och Hanna ska iväg men frågan är om motivationen kommer infinna sig? Troligtvis inte, men har jag något val? Definitivt inte.

Ibland måste jag erkänna att jag saknar tiden jag bodde hemma, dagens i-landsproblem är lätt att behöva laga maten själv när man är urkass på det men framför allt är det verkligen dötrist att shoppa matvaror (och sen bära hem skiten också!). I somliga situationer kan jag förstå fördelen med en sambo.

Nog gnällt om allt och inget, jag har faktiskt gjort lite nytta idag och ringt till facket, A-kassan och tittat över mina försäkringar. Sådant tråkig vuxengöra men som måste göras.

Dags att låta den sista svarta smörjan skölja ner i halsen och sedan slänga på sig arbetskläderna, kanske skriva en inköpslista tills imorgon?

Morgondagen innebär ledighet (tack Hiba för att du ville jobba för mig!), ett besök hos Emily i Staffanstorp (det ska bli en överraskning), sen en vovvepromenad med vilddjuren Lezter och Grimm.




Lezter är en schäfer och Grimm en vorsteh
(dock ingen av grabbarna på bilderna)
Valpnytt:
Ingela Pingela är nu parad, ultraljud i slutet av maj.
Hoppas, hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar