tisdag, maj 19, 2009

Tillbaka i sadeln igen (efter ett långt uppehåll)


Nu sitter man här, tillbaka på brottsplatsen återigen efter en sväng ute. Det blev så krångligt i eftermiddags men så redde det ut sig till slut iallafall. Jag blev inkallad på jobbet och fick ställa in presentshoppingen i stan, för att lite senare få veta att jag inte alls behövdes men då var det redan försent att dra in till staden. Fast då ringer telefonen igen och det är fröken Anna som vill ha sällskap ute hos sina hästar denna försommar kväll så varför inte?


Jag fick till och med foten i stigbygeln och kravlade mig upp på Karl Assar som jag inte ridit sedan urminnes tider (jag kommer faktiskt inte ihåg när jag red sist). Lite busig var han, men det var bara härligt att vara tillbaka i sadeln igen (där man hör hemma). Tack Annapanna för att jag fick följa med, det var verkligen übermysigt.


1 kommentar: