onsdag, maj 20, 2009

När naturen säger sitt

Vilken morgon sen, blixt och dunder blandat med ÖSregn!
Tack och lov att man inte har en häst ståendes ute på ett bete eller en liten vovsing här hemma som är skotträdd för det var nästan så jag tyckte det var obehagligt när det drog på med full decibel.

Nåja, upp skulle man ändå för satt se framemot 13,5 timme (inkluderat en timmes rast) på jobbet idag, det är dubbelpass de luxe som gäller för hela slanten och nog för att det komma klinga gott i kassan i slutet på juni men hur ska jag orka? 13,5 timmar idag, 10 timmar imorgon, 8 timmar på fredag, 10 timmar på lördag och avslutningsvis 13,5 timme på söndag. Närmare 60 timmar totalt på en vecka, hur ska detta sluta?
Troligtvis i utbrändhet när jag innan jag har hunnit fylla 22, men den bjuder jag på. Jag ska inte klaga, jag har ett jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar