måndag, maj 04, 2009

Ullared tur-och-retur


Idag har största delen av dagen spenderats i kvinnornas paradis och männens helvete, nämligen Gekås Ullared. Antingen hatar man det, eller så älskar man det, oavsett vad så lyckades jag komma hem med fem alldeles för tunga kassar (inklusive en massiv shoppingbag variant XXXL) dock till en anständig summa. Japp, jag slipper leva på pasta resten av månaden, jag är väl fenomenal?


Givet var att jag skulle få med mig mesta möjliga till lägenheten för en så billig peng som möjligt och jag vill inte skryta, men för min del kändes det som om jag klarade uppdraget och sedan åtta ikväll (när vi väl äntrade Malmö igen efter en heldagsutflykt) har jag lagt alla saker på plats.


Men det var med nöd och näppe vi kom därifrån, hade polisen stoppat oss på hemvägen hade de inte bara tagit oss för grov övervikt i bilen, ur säkerhetssynpunkt hade det räckt med en mindre inbromsning och fyra madamer hade suttit som klistrade i framrutan, ihop pressade av gula Gekås-kassar.

Men det är väl charmen med en Ullareds-tripp, man handlar och handlar, fyller kundvagn efter kundvagn och står ändå där lika förvånad varje gång när man inser att bilen har krympt. En gåta för gudarna.


Lite av det som stod på min inköpslista som fick följa med hem:


  • liten radio till köket.

  • ljusstakar och åter igen ljusstakar till vardagsrummet.

  • tavlor till vardagsrummet i alla dess slag.

  • prydnadsprylar för att personifiera my place.

  • tunikor, blev sex stycken utav provade 20 (i runda svängar alltså).

  • ljus.

  • krukor.

  • plastplantor, inget annat grönt överlever ändå så efter att ha klivit över min tröskel.

  • nödvändiga ting som schampoo, tvål, påsar, disktrasor, deodorant, tandkräm etc i all evighet (kändes det som iallafall när man packade upp).

Inte nog med att sällskapet för dagen var otroligt trevligt, men jag vill nog påstå att detta var bland de mer lyckade Ullareds resorna jag har gjort, för jag kom hem med vad jag behövde och köpte inte så mycket "källar-utfyllnads-prylar" (saker som aldrig används utan bara stoppas undan för att samla damm).


Nu är jag en supertrött lus och imorgon är det full fokus som gäller med start från och med klockan nio at körskolan. Sen nageltanten elva och kanske bjuda mammsen på en kopp kaffe nu när jag fått det så fint innan det blir jobb som vanligt på eftermiddagen 15-20.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar