torsdag, maj 28, 2009

Wellness


Först om igår, jag lyckades efter många om och men släpa min kropp ner till gymmet där den fick sig en ordentlig omgång (sett ur en otränads perspektiv) och med adrenalinet pumpande och endorfinet sprudlande tog jag mig ner till körskolan för en dubbellektion (nu närmar jag mig slutet i tunneln, I can feel it!).
Efter ett par varv i Malmö, sightseeing på motorvägen och stopp i Arlöv skyndade jag mig hemåt för att möta upp Stina och hennes lilla vovve/yrväder Tilla som kom på besök över en kopp kaffé. Riktigt mysigt och något jag lätt kan tänka mig att göra till en vana.
Efter fikan samlade vi trupperna och begav oss ner till Höllviken för att se Hanna träna. När träningen var färdig blev det inte bättre än att jag följde med Stina till sin häst och vi promenerade en sväng ute i Räng innan vi slog oss ner för att beskåda dagens andra hoppträning med en ny tränare.
När jag väl kom hem, efter sex timmar på rymmen, slog jag mig ner i soffan och satte på "Bröllopsduellen" som jag hyrt tidigare på dagen och trots att jag inte ens sett hela än kan jag rekommendera den varmt, hysteriskt rolig och Kate Hudson visar än en gång upp vilket fantastisk skådespelerska hon är.
Så till dagens agenda; vaknade imorse på ett mycket behagligt sätt av ett samtal från helt rätt person som kan vända regnskurar till solsken med bara de rätta orden.
Motiverad slängde jag på mig träningskläderna och stack ner i tvättstugan för att mata in två maskiner som strax borde vara färdiga så att jag kan gå ner och hänga de på tork.
Mamma hämtar mig 8:40 så ska vi bege oss mot Friskis för en omgång på gymmet och efteråt bjuder lilla mormor på fika/frukost. Vart sedan denna dagen tar vägen det jag vet inte, men däremot ska jag jobba 15:15-20:30 så det är ett måste.
Du gör mig knäsvag med dina ord ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar