torsdag, maj 28, 2009

Min näsa rinner

Det är lätt att hamna i ett mönster när man dagligen skriver blogg eftersom tankarna tenderar till att snurra i samma bana.
Gör ett tappert försök att låta bli, men med en stundande förkylning som lurar i högra näsborren och kliar i halsen så kan jag inte lova alltför mycket.

Som sagt, förmiddagen spenderades i flitlisans tecken med ett tajt schema, tvätt, träning och mormorsfika (allt innan tolvslaget).
När vi satte oss i bilen och jag trodde vi skulle bege oss hemåt sa mamma, helt spontant utan påtryckningar från hennes annars så pushiga dotter, att ett IKEA besök skulle väl inte sitta fel. Dock maskerade hon det med att "annars skulle väl inte jag sluta tjata om den där hyllan att ställa under vasken i badrummet", men jag var lika glad för det.

Jag börjar faktiskt bli lite av en klok "IKEA:are" som inte tokshoppar och får en mindre hjärtattack var gång man kommer till kassan och kassören säger "1090 kr, tack". Men vadå, jag köpte bara nått paket värmeljus?! ... Eller?
Sanningen är att man lastat på en massa annan skit, det är IKEA's filosofi, sanningen svider.
Men idag bröt jag trenden och höll mig till enkla saker, lätta att bära, lätta att packa = liten summa att betala.

När IKEA sakerna funnit sig tillrätta hemma hos mig var klockan såpass att det var lika bra att sticka till jobb och jag undrar egentligen vart kvällen tagit vägen för helt plötsligt var klockan kvart över åtta och Anneli hämtade mig för dagens andra gympass på Friskis (dock rörde det sig bara om kondition för min del).

Min pågående förkylning försöker sticka mig i ryggen känner jag och jag borde fly medan jag kan, rakt ner bland varma lakan och en spännande bok.
Morgondagens aktiviteter ser snarlika ut med dagens, dock minus IKEA besök men plus nageltants session och en promenix med Sundinskan i Bunkefloterrängen (om vädret tillåter det förstås).


.Du du du <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar