torsdag, juni 25, 2009

Barfota utan strumpor och skor, ska jag vandra med dig

Lite myggbiten och en aning sliten, men det hör väl sommaren till?
Två underbara dagar har passerat och jag kan väl lika bra börja från början i onsdags efter jobb när jag spontant begav mig bort till Naffentorp för att uppdatera mig lite på hästfronten och träffa alla gamla godingar.
Säga vad man vill om Naffentorp, men det är det enda stall jag varit på under alla dessa år som jag känner mig välkommen oavsett väder och kläder. Får jag någonsin chansen att skaffa häst igen kommer den förmodligen stå på Naffentorp för stämningen är så underbart skön där.

Efter lite kramkalas och hästvisiterande blev jag bjuden på middag hemma hos Johanssons som planerade helkväll framför matchen och huxflux var jag också inkluderad, som är antifotbollsfan, men jag stannade förstås bara för det goda sällskapets skull.
Efter tre glas rosévin, en mastig tacobuffé och en ren utklassning från Sveriges sida styrde jag färden mot mamma där jag spenderade de få kvarvarande timmarna av natten innan jag steg upp i ottan för att arbeta vidare bland åldringarna.

Gårdagen var inte heller fy skam, efter jobbat färdigt stack jag med Hanna ner till Höllviken för lite proffesionell hoppträning under den underbara eftermiddagssolen. När jag vinkat av Hanna hemmavid efter nån timme på språng, blev jag ivägskuffad till nästa attraktion, vin/cider/cigge-kväll ute i Joakims trädgård (Joakim som jag inte träffat på år och dagar för övrigt). Blev ett mysigt avslut på en kanondag det med, trots att jag satt för länge och höll krampaktigt om mitt vattenglas innan jag än en gång stack hem till mamma för att snylta på en sovplats. (Enbart för att jag var för lat att cykla hela vägen till Limhamn för att cykla tillbaka till Bunkeflo halv sju morgonen därpå).

Står i valet i kvalet om jag ska fylla skattkistan med något med tanke på att jag inte ätit sen elva idag, men med min dåliga planering så har jag inget i kylen och det får väl bli en enkel omelett kanske. Jag ska ändå sätta sprätt på musklerna imorgon när jag är ledig med lite gym på morgonen och sen en tur i Bokskogen på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar