fredag, juni 26, 2009

Sov du lilla videung än så är det vinter

En sådan dag, först får man det tragiska beskedet när man promenerar till affären imorse att en legend gått ur tiden. Ingen lever för evigt.
Dagen vänder dock sedan och påverkas inte så mycket av starten mer än att radion hedrar Michael Jacksons minne och jag får trevligt besök av mamma innan vi fortsätter ner till Friskis. Jag provar en ny maskin och får glänsa lite när jag dirigerar ett muskelberg som missbrukade maskinen bredvid och fick ett tacksamt leende tillbaka, som höjde temperaturen ytterliggare denna kanonsommar dag.

Ett kort stopp på Limhamns Fiskerökeri där det inhandlades lunch som sedan intogs i mitt kök tillsammans med en kopp kaffe innan färden fortsatte med mamma mot kyrkogården för att hälsa på morbror, till en märkesoutlet kring Midhem för att införskaffa ett par ordentliga gummistövlar (med halvskaft från Tretorn, som går alldeles utmärkt att rida i också).
Mamma bjöd sedan på lite mat hemma i Bunkeflo och vi planerade även besöket till Småland 23:e-28:e juli (ser framemot det som ett litet barn på julafton).

Jag har även tuggat i mig några godisbitar som jag tänkte göra mig av med i skogen i sällskap av Anneli och hennes Mussla (the dog) som borde dyka upp närsomhelst vilket för mig till slutsatsen; jag borde ta på mig träningskläderna!

Hej hopp i galopp!





Fick en glädjande nyhet häromdagen, en gammal ridkompis från KRF flyttar eventuellt in i grannhuset den 1:e augusti, så då får jag en promenixpolare alldeles i närheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar