tisdag, juni 09, 2009

Keep breathin

Äntligen har det slutat att regna, det regn som egentligen skulle dyka upp nu ikväll har sköljt över Malmöborna redan sedan tre tiden i eftermiddags. Kan man bli annat än matt?
Dock har det inte blivit några avancerade utomhusaktiviteter för min del mer än promenaden från körskolan till busshållsplatsen och det är inget att gnälla för.

Alltså blev kvällens ridtur inställd på grund av vädret men det tar vi igen senare, när tid och tillfälle ges. Försökte istället ragga upp Anneli för ett träningspass utan resultat och om jag ska vara helt ärlig, är det rätt bekvämt att sitta uppkrupen i soffan med en kopp thé i väntan på DHW. Precis så lagom ansträngande som jag klarar av just nu.

Fick ett sms tidigare idag av Kamilla, att Alex (hennes häst) när som helst ska föla nu då alla tecken tyder på det. Hon ska sova där ute i natt och frågan är om det blir någon middag imorgonkväll, men jag håller alla tummarna för att där ska ploppa ut en liten rackare redan idag/ikväll/i natt så middagen och ett obligatoriskt besök imorgonkväll kan bli av. Föl är precis lika underbara som bebisar (om inte underbarare enligt mig förstås) så just nu är det verkligen spänning på hög nivå som gäller. I mitt vilda sinne hoppas jag på en välskapt hingst men vi får se vad ödet vill.

Jag borde anordna en privat pluggkväll för mig .. kanske på torsdag eller på fredag, så man tragglar sig igenom mongoteorin, jag slumrar till bara tanken på det.

Snart kommer Linda hem också, yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar