onsdag, juni 03, 2009

Mysmorgon

Efter att kurerat mig med alla slags värktabletter och olika sorters théer, följde jag med Nina ut till stallet igårkväll. Först kände jag mig inte riktigt hundra men som i ett trollslag började jag må bättre ju mer tid jag spenderade bland djuren. Konstigt, att det alltid är dom som ska få en på bättringsvägar när inget annat hjälper. Fast jag tog det lungt, satt mest och tittade på, men det var lika kul för det.

Jag fick träffa Ninas nya hjärtevän, lilla Bella, en liten blandras fröken med mjuk päls och stora öron som följde med till Jannike där Nina skulle hoppa Jannikes häst.
När jag kom hem senare degade jag ner mig i soffan med det dåliga samvetet över att inte ha tränat på länge, men det ska jag plåstra om idag istället. Ska när som helst bege mig ner till gymmet med Sundinskan och ikväll kommer äntligen Malin hit, Galants gamla medryttare som jag saknat. Det är lite synd, när hästen försvann tappade man kontakten med många, men det får jag allt bättra på sen när jag har körkortet i min hand och är mer flexiblare.

Mot gymmet!

Ps. Lilla Bella spenderade morgonen här idag medan Nina var på jobbet och hon var alldeles bedårande söt! När jag la mig i sängen för att vila kom hon upp och pussades, och jag kunde inte hjälpa det men gud vad jag längtar tills jag får mitt eget lilla pyre.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar