tisdag, juni 02, 2009

Meltdown

Varför kan jag inte bara bli av med den här idiotiska förkylningen?
Varför ska jag behöva traska runt här hemma i samma cirklar för att bli frisk?
Jag mår pekka just nu och då känns det ändå lite bättre än vad det gjorde imorse. För första gången på 4 år har jag ringt och sjukat mig till jobbet men när febern trycker på och huvudet känns tungt som bly orkar inte kroppen mer. Jag borde egentligen vänta helt och hållet tills jag blir bättre men rastlös som jag är har jag svårt att hålla mig borta från jobbet. Jag behöver den sociala biten också dessutom.

Nu ligger den lilla fröken här bredvid mig i soffan och gör sig till, hon tycker säkert jag är stört tråkig som sitter här och skriver istället för att kila på hennes mage eller nått.
Jag ska återgå till sängen nu och ge förkylningen ett sista försök att bli bortsövd.
Det tråkigaste av allt är att jag kom igång med träningen så smått och sen kommer denna börda som en blixt från en klar himmel. Är det inte meningen att jag ska försöka hålla mig in shape kanske?
Nähe, jag kanske ska dö otränad istället då ..

2 kommentarer:

  1. tror du blir liiiite friskare av att följa med ut i stallet och skratta åt nina och loffs ;)

    SvaraRadera
  2. Men vännen då, detta låtar ju allt annat än bra! Hoppas att du kryar på dig snabbt, tråkigt att känna sig kass!

    Kramar Michelle

    SvaraRadera