söndag, juni 07, 2009

Spåret av en lyckad lördagkväll

Godmorgon, en lite gråblaskig söndag morgon med måsarna skrikandes utanför balkongdörren. Jag är rätt nöjd.

  • Dagen börjar med uppstigning,
    traditionell frukost, mamma fiskar upp mig vid nio-snåret för lite kvalitétstid.
  • Efter att ha jobbat och för en gångs skull slitit (fick ett städryck) på jobbet
    pös jag hem till mamsen där det utlovats mat i utbyte mot att jag höll henne
    sällskap under Sverige - Danmark. Sverige saknar testestoron helt enkelt.
  • Strax efter nio blev man kidnappd av "Rut" och Tina för att sätta kurs
    mot stadens vilda gator och Emilys lya där det bjöds på Sangria och hederliga
    Guitar Hero.
    Framåt natten smög sig kareokee drottningen fram i oss alla
    och vem kan motstå Joddla med Siv egentligen?


    Katten här hemma har levt riktigt röjarliv hela natten så om jag vore riktigt klar i knoppen hade jag insett att här behöver dammsugas lite, men med tanke på att tvättmaskinerna surrar nere i tvättstugan och snart ber om uppmärksamhet, vet jag inte om jag orkar ägna dammsugaren lite av min dyrbara tid.

    Vad jag egentligen borde göra faktiskt är kolla bussbiljetterna till Borås, resan till hundutställningarna närmar sig för var dag som går och ju tidigare man bokar desto mindre pix behöver man hosta upp för kalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar