söndag, juni 14, 2009

Tröttare kan ingen vara

Jag har nyss vaknat efter 11 timmars ostörd sömn och jag känner mig som en zombie, klockan är kvart i sex och om en timme styr färden mot Skarven för ytterliggare en lång arbetsdag.
Det jobbigaste är att detta är första helgen utav tre totalt som det kommer bli på detta viset, frågan är om jag kommer orka ..

Igår, efter att ha slutat, stack jag till Hanna och hästarna för att hålla henne lite sällskap. Eftersom vädret blev så mycket bättre framemot eftermiddagen kändes det kanonskönt att vara ute. Dock stupade jag raka vägen i säng på kvällen när jag kom hem, kring sju.

Som sagt, idag är det jobb som gäller 7-12:30 och sedan 15-20, efteråt kommer Kajsa hit så vi får lite gemensam tid åt att tycka synd om varandra (det finns massor med anledningar att tycka synd om sig; att man har jobb som tvingar upp en tidigt om morgnarna, att man måste diska och städa, att man ska behöva ta sig till jobbet, att man inte har en privat butler som gör allt åt en osv i all oändlighet. Jag är galet godissugen vill jag lova.

Jag borde upp och röra på mig känner jag, annars finns risken att jag somnar sittandes i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar