måndag, juni 15, 2009

Den trötta satan gäspar

Tror ni jag är mer utvilad idag? Inte då!
Istället är jag helt slutkörd, eller som min lite smått galna kollega skulle sagt, min hjärna är kokt!

Det är måndag morgon och jag har inte varit ledig sedan onsdagen den 3:e juni, så mitt huvud är som sagt inte på plats.
Trots att jag avbokat saker igår på grund av ren utmattning, kunde jag inte låta bli att svänga in om Hanna en liten stund på kvällen efter jobb (gratis mat är svårslaget), dock kände jag mig alldeles slut och stack hem ganska tidigt.

Idag är det jobb som gäller (för ovanlighetens skull) och efteråt bär det av till nageltanten för att fila bort mina långa darlings. Det är inte lönt att jag sätter på några nya så här i sommartider för naglarna växer så det knakar och har jag inte ens råd med en liter mjölk känns det väldigt onödigt att lägga en mindre förmögenhet på fingertopparnas hårda skal.
Jag får bita i det sura äpplet och hålla ut till höstkanten när väder och vind tillåter sådan lyx igen.
Efter jag har varit hos madame nail funderar jag på att svänga in om gymmet (innan jag dunsar ner i soffställningen), men så är det kruxet med att där vimlar av folk vid den tiden, kommer jag orka det? Ibland önskar man faktiskt att 24/7 låg lite närmare, tänk vad praktiskt det hade varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar