måndag, juni 01, 2009

Välkommen svartsvans

Så har hon äntligen flyttat in, min tillfälliga inneboende och partner in crime, lilla Scully. En sexårig svart/vit hona (huskatt) som spenderade första timmen under sängen för att sedan infinna sig i ett bekvämare tillstånd under mitt överkast. När jag kom hem igen efter jobb mötte hon mig i dörren och tillät sig till och med gosa lite i soffan. Nu sitter hon ute på balkongen i kvällssolen och retar sig på de nyfikna fåglarna som är så nära men ändå så långt bort. Jag ska passa henne i närmare två och en halv månad medan min kollega Hanna (alltså inte Hannsipannsi) är bortrest på långfärd

Jag ska strax packa ihop mig in i sovrummet och vi får se om den lilla prinsessan behagar att följa efter eller om hon hellre vågar utforska lägenheten på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar